logo hd live | Pepper Grinder

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Frantics

Frantics

Een nieuwe game voor de alsmaar groeiende lijst van PlayLink-ondersteunde titels voor de PS4.

Ben je sluw als een vos en listig genoeg om de kroon te stelen in deze reeks mini-gameuitdagingen van Napnok Games voor PlayLink op de PlayStation 4? Frantics voegt zich bij de catalogus van PlayLink-partygames, waar tot vier spelers hun controllers wegleggen en hun smartphones of tablets gebruiken om hun weg naar de overwinning te kantelen, te schudden of te tikken.

Net als bij alle andere PlayLink-titels moet de Frantics-app gratis gedownload worden in de App Store of Google Play Store. Alle smart devices moeten op hetzelfde Wi-Fi-netwerk zitten als de PS4 waarop je speelt; maak je echter geen zorgen als je geen Wi-Fi hebt, je kunt namelijk je PS4 als een hotspot gebruiken via de instellingen in de game.

Er zijn vijftien mini-games beschikbaar en elk potje bestaat uit vier ronden van willekeurig gekozen games. Spelers moeten strijden om kroontjes te verdienen, die vervolgens omgezet worden in levens voor het eindgevecht. Onderweg kun je ook muntjes verdien en veilt de Fox (Vos) verschillende manieren om je vrienden te saboteren: van wapens om mee aan te vallen, voorwerpen die je een 'boost' geven of zelfs een hoofddeksel waarmee je punten worden verdubbeld. Fox kan zelfs iemand een geheime missie geven, die wordt verstuurd als tekstbericht - voltooi deze geheime missie en je verdient extra kroontjes om je in de finale te helpen.

Elke mini-game is vrij kort, meestal slechts enkele minuten, en dat is als de spelers lang genoeg in leven blijven, waardoor iedere sessie ongeveer 20 tot 30 minuten duurt. Hoewel het formaat enorm leuk is, hadden we wel graag meer rondes gehad in ieder potje. Nu het afspeuren van Frantics' verschillende modi viel ons op dat je de ervaring wel kunt aanpassen, maar de potjes alleen maar korter kan maken dan in de normale modus.

FranticsFrantics

Het feit dat bepaalde mini-games zoals Hot-Rod Heroes en Thrust Issues zoveel tijd besteden aan het verdelen welke modifacties aan bepaalde spelers worden uitgedeeld - sommige behulpzaam, andere hinderend - voelen de daadwerkelijke races zelf erg kort en dat heeft invloed op wat van de hilariteit van de wedstrijd zelf. Het is frustrerend dat je enkele minuten kan besteden om een de auto van een andere speler te saboteren en de race vervolgens na 10 seconden voorbij is. Ook, wordt de game langer doordat er voor iedere uitdaging geoefend kan worden; iedere keer dat je een mini-game speelt krijg je een korte introductie van de besturing. Wat in het begin handig is, wordt op den duur vermoeiend (gelukkig kan je dit wel uitzetten in de instellingen).

Er zijn, zoals gezegd, vijftien mini-games beschikbaar en onze favorieten zijn Tour De Frantics, een racegame waarin je kleine fietsjes rond een baan racet. Dat klinkt simpel, maar je kunt niet tegelijkertijd trappen en sturen, waardoor het enige tijd kost om dit onder de knie te krijgen, maar uiteindelijk wel behoorlijke competitief wordt. Dough, laat je aan de andere kant als ridder zoveel mogelijk donuts verzamelen met een lans, terwijl je ook die van je vrienden kunt stelen (pas alleen op dat je niet eindigt met de ontploffende donut). Dan is er nog Chair Riot, een hilarische turn-based curlingspel met kantoorstoelen. Je gebruikt hierbij je smart device om te mikken en je duw te bekrachtigen. Ondertussen legt de rest vallen neer om je van je baan af te laten wijken. We vonden dit een van de meest vermakelijke mini-games en hebben deze meerdere malen ook alleen gespeeld.

Het spelen met vrienden en familieleden is echter wel overduidelijk de manier waarop Frantics gespeeld dient te worden. Het biedt ook geen onlinemodus, dus je moet samen bij elkaar op de bank zitten om te kunnen spelen. Als je niemand kan vinden om thuis mee te spelen, dan heeft Fox ook nog de nodige computergestuurde dierlijke tegenstanders om je te voorzien van enige uitdaging.

Er is een grote selectie van dierlijke personages om te spelen en deze zien er allemaal uit als handgemaakte kleianimatiefiguren. Aan het begin van de selectieproces van de game kun je ook willekeurige opties aanpassen, zoals kleinere hoofden, grote neuzen en zelfs enkele accessoires die je verdient als je de laatste ronde wint. Deze accessoires zijn door iedereen gebruiken en niet alleen de winnaar, wat een leuke extra is.

FranticsFrantics

In de laatste ronde worden alle kroontjes die spelers hebben verdiend omgezet in levens die je helpen het gevecht te overleven. Op dit moment veilt Fox de voorwerpen en deze komen overeen met de mini-games die je gespeeld hebt om de finale te bereiken: het kan een honkbalknuppel, een bom, een jetpack of zelfs een bureaustoel zijn. Sommige zijn duidelijk beter dan andere, dus zorg er voor dat je voldoende geldt verdient om je bod veilig te stellen.

Als iedereen bewapend is stuurt Fox je naar een ijzig meertje en wordt je de lucht in geschoten. Hier moet je je tegenstanders van het platform zien te krijgen door uitgekiende vaardigheden of een dosis geluk, waardoor ze levens verliezen. Om het iets uitdagender te maken breekt het ijs af en toe onder je voeten, kun je niet te lang op een plek blijven staan en moet je uitkijken om niet in een van deze gaten te vallen. Het laatste dier dat overblijft wint, waarna je achter kan leunen en kan genieten van Fox's geestige opmerkingen terwijl je je prijs in ontvangst neemt.

De stemmen van Fox en de verteller zijn voortreffelijk, moeten we zeggen. Fox's nonchalante houding ten opzichte van de game voelt verfrissend. Eveneens als het feit dat hij je graag helpt om gevechten te saboteren en je laat betalen om potjes te winnen. Dit versterkt bovendien de rivaliteit tussen de spelers. Frantics is een leuke sociale game met enkele hilarische momenten, de trage gedeeltes tussen de potjes en enkele korte gevechten zorgen er voor dat de game soms frustrerend is. Toch is het vermakelijk als je enkele vrienden over de vloer hebt en daar draait deze game dan ook om.

FranticsFranticsFrantics
      Frantics
      7 / 10